- Wees eerlijk –

Persoonlijk contact is voor mij altijd de eerste stap in het aangaan van een samenwerking. Dat dit niet altijd zo vanzelfsprekend is ontdekte ik tijdens het event “Meet The Foodies” op donderdag 9 maart. Terwijl dit wel echt van toegevoegde waarde is. Waarom is dat zo?

Tijdens dit event, georganiseerd door Adfactor en Hello Sparkle , werden merken (denk aan een Heinz, Bonduelle en Unilever die hier aanwezig waren) en professionele foodbloggers samengebracht. Een schot in de roos.

Ik sprak de professionele foodbloggers Simone, Merel en Priscilla, Francesca, Linda en Brenda. Vanuit mijn nieuwsgierigheid naar het gezicht en het verhaal achter de foodblogs ging ik het gesprek aan. Ik wil graag nog beter willen snappen wat hen drijft. Als je dat namelijk weet, kun je veel beter inschatten wat je wel en wat je niet voor elkaar kunt betekenen.  

De boodschap van de foodbloggers was duidelijk: door persoonlijk contact kunnen we nog succesvoller samenwerken. Een merk kent hun doelgroep, een foodblogger kent haar doelgroep als geen ander. Door samen in gesprek te gaan ontstaan de beste ideeën over wat de meest effectieve actie/campagne/boodschap is. Stephen Covey bevordert niet voor niets al jaren om te streven naar Synergie. Nu maken Adfactor en HelloSparkle die vertaling.   

Ergens ook logisch, omdat Adfactor en HelloSparkle de brug zijn tussen het bedrijf en de foodblogger. Zij kennen beide kanten en maken een passende match. In een wereld met een groot aanbod aan merken en foodbloggers voor beide partijen best heel prettig. Terwijl persoonlijk contact wel zorgt voor een nog succesvollere samenwerking.

Dus…ik zeg…met een foodblogger samenwerken?

  • Verdiep je in de persoon achter het blog (echt, er zitten echte mensen achter! Echte mensen met een mooi en oprecht verhaal)
  • Leg persoonlijk contact (ook al werk je samen met Adfactor en HelloSparkle)
  • Bekijk wat de foodblogger heeft aan een samenwerking met jou
  • Wat is voor jullie beiden de win-win?
  • Bekijk wat de mogelijkheden zijn om langere tijd met elkaar samen te werken om beiden maximale impact te creëren

 

Delen maakt de wereld zoveel mooier...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Email this to someone
email